Végre készen vannak a 4es metró kocsijai. Felszerelték rájuk azt a létrát ami miatt fél évet késtek. Zsír, gondolnánk innentől minden ok...hát tévedtetek..mert mi mindenhol találunk problémát...
Nincs hely tesztelni az új metrókocsikat
A Népszabadság információi szerint nincs sehol elég hosszú próbapálya ahhoz, hogy hatósági engedélyt kapjanak a 4-es metró új kocsijai.
Egy kilométer hosszú, azon belül legalább 400 méteren egyenes és vízszintes próbapályán kellene tesztelni a 4-es metró új kocsijait ahhoz, hogy működési engedélyt kapjanak a Nemzeti Közlekedési Hatóságtól. A Népszabadság információi szerint azonban nincs ilyen tesztpálya, illetve ahol van, ott nagyon drága lenne a tesztelés.
A gyártó Alstom ugyan már teszteli Franciaországban a kocsikat, de ezt a magyar hatóság nem fogadja el hitelesnek. A készülő alagútban sem lehet tesztelni az NKH szerint. A 4-es metró készülő kelenföldi pályaudvarán legfeljebb 400 méteres tesztpálya kiépítéséra van hely.
A 2-es metró Fehér úti telepén lehetne tesztelni, de egymilliárd forint többletköltséget jelentene odavinni a kocsikat. A 4-es metró 37 új kocsija összesen kerül 65 milliárdba. Kelenföld és Albertfalva közötti új próbapálya kiépítése is felmerült, de ez még drágább, 2,5 milliárd forint is lehet.
Ha viszont nem engedélyezi a Nemzeti Közlekedési hatóság a kocsikat, akkor nem lesz mi közlekedjen a 4-es metró alagútjában.
(forrás: index.hu)
szerk Danny: Ez a 4es metró lassan tényleg legendás lesz. Erről még az unokáinknak is mesélni fogunk, hogy mennyi akadályt közdöttünk le, hogy kész legyen (ha addigra egyáltalán készen lesz). Amit nevetségesnek tartok, hogy már most felmerült egy új tesztpálya építése, a szállítás költségének másfélszereséből, mikor még maga a metró sincsen kész...nevetséges ami itt folyik, de nagyon jellemző:) Sajnos a 2es illetve 3as metró építéséről nincsenek emlékeim, de szerintem fele ennyi probléma nem volt. Egyébként tavaly még az volt a mondás, hogy novembertől a 3as metró vonalán tesztelik majd őket, bevonva ezel az utaóközönséget...no mind1...utazunk mi még 4es metrón...egyszer...talán...
S-com: Eszembe jutott az a HVG szám, amiben egyszer megjelent a Budapestre tervezett metróvonalak összessége. Ötös metró, bővített hármas metró, gyorsvasút a reptérre. Évszám nem szerepelt a térképen. Egyébként belegondolni is rossz, hogy mennyi villamosvonal volt itt egykor.. Szerintem lehetett ennyi probléma a másik két metrónál is, csak akkor egyszerűen nem kötötték az emberek orrára :D
Utolsó kommentek